Czy można transportować ponadgabaryty samemu? - i trans

przewóz ponadnormatywny

W takim przypadku należy zorganizować transport

Wielkie firmy produkujące elementy konstrukcyjne budynków czy mostów mają zawsze problemy z organizacją transportu. Najczęściej bowiem elementy, które produkują są na tyle duże, że nie spełniają norm transportowy

Czy można transportować ponadgabaryty samemu? - i trans przewóz ponadnormatywny
ch dla ładunków standardowych. W takim przypadku należy zorganizować transport ponadgabarytowy. Jest to na pewno znacznie bardziej czasochłonne przedsięwzięcie. Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu oraz kierowcy posiadającego odpowiednie uprawnienia. Znacznie łatwiej jest w przypadku maszyn rolniczych czy budowlanych, transport maszyn bowiem jest znacznie mniej wymagający. Najczęściej mieszczą się one ramach wymogów transportowych dla zwykłych naczep ciągników siodłowych. Przez to transport maszyn jest znacznie bardziej powszechny. Pojedyncze ładunki ponadgabarytowe transportowane są przeważnie nocą, co jest dodatkowym utrudnieniem ze względu organizacyjnego. Coraz więcej firm oferuje transport ciężki. Specjalizacja w tym zakresie jest bardzo dochodowa, ponieważ nie każdy przedsiębiorca ma w swoim zespole pracowników posiadających uprawnienia do takich ładunków.


Jednak jeżeli firma potrafi to załatwić

Samochody ciężarowe przewożące towar stały się codziennością. Każdego dnia można zobaczyć je na drogach całego świata. Po ich ilości można stwierdzić, że transport ponadgabarytowy znacznie się rozwinął w ostatnich czasach. Coraz więcej kierowców zawodowych zajmuje się przewożeniem różnego rodzaju maszyn, które umieszczone są w naczepach dołączonych do samochodów ciężarowych.

Transport maszyn to specyficzna branża, która wymaga odpowiedniego podejścia do przewożonego towaru. Bardzo często kierowcy mają świadomość, że przewożą coś cennego, więc transport ciężki nie nadaje się dla każdego.

Nie każda firma transportowa zajmuje się tego rodzaju transportem, ponieważ logistycznie jest czasami trudno ustalić trasę. Problem bywa też z załatwieniem formalności celnych. Jednak jeżeli firma potrafi to załatwić, to taki transport jest z całą pewnością dla niej opłacalny. Jego organizacja wymaga jednak większej wiedzy i doświadczenia. Trzeba zabezpieczyć odpowiednio załadunek i przewidzieć różne okoliczności.


Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Aby go świadczyć trzeba mieć odpowiednie

Firmy transportowe w ostatnim stuleciu odnotowały niezwykle dynamiczny rozwój. W dużej merze wynika to oczywiście z faktu, że zapotrzebowanie na tego typu usługi jest coraz większe. I dotyczy to nie tylko transportu zwykłych towarów, czy ludzi, ale też ładunków ponadgabarytowych.
Transport ponadgabarytowy jest jedną z gałęzi transportu, która zajmuje się ładunkami o niestandardowych wymiarach i wadze. Aby go świadczyć, trzeba mieć odpowiednie zaplecze i doskonale znać prawo, które te kwestie reguluje. Transport ciężki podlega bowiem specyficznym regulacjom i wymaga między innymi każdorazowego zezwolenia. Aby je uzyskać, firma musi przedłożyć do urzędu plan drogi, w którym wykaże, że transport daną trasą jest możliwy. I dopiero, gdy zezwolenie jest wydane, może ruszyć w drogę.
Firmy transportowe oferujące transport maszyn, hal, czy sprzętów górniczych, cieszą się coraz większą popularnością. I patrząc na zapotrzebowanie na tego typu usługę, można przypuszczać, że tendencja ta będzie się utrzymywać.



© 2019 http://i-trans.fsl.org.pl/